הכוהנת מסמלת מצב בו רב הנסתר על הגלוי. מה שגלוי, הוא מה שעין המסתכל או מודעותו, מסוגלים לתפוס, מה שנסתר, הוא מה שאינו נתפס ברמת המודעות , ובמיוחד לא ברמת ההיגיון בלבד.מה שנסתר מתפיסת המציאות אינו נתפס במודעות, אלא רק מה שהמודעות מסוגלת להכיל נתפס כמציאות.
הכוהנת מסמלת מצב שרומז על תכנים נסתרים שאינם מתגלים כרגע, אבל נמצאים כתוכן תקף. היא מרמזת על כך, שהמציאות מכילה הרבה יותר מהנראה לעין, או להגיון, עולם ומלואו מתרחש ורוחש מבלי שניתן לראותו ולהבינו.
התכנים שהכוהנת מסתירה הם תכנים הנמצאים ברבדים של אין-זמן, תכנים שתוקפם נכון ונמצא בכל רגע נתון, אלא שאינם מתגלים אלא על ידיי מבט פנימה, אל עולם הרוח הרגש והאינטואיציה, אותו עולם, של ידע כולל שאינו נגיש להגיון לבדו.
אותו עולם שאינו מבוסס על התנסויות והרגלים שבונים גישה ודעה והתייחסות, אלא עולם בו לאמת יש פן טהור מכל אלו. האמת, לובשת פנים שונות כשהיא מתגלה בצורה בהגדרה, כשהיא מבטאת את עצמה בעובדות ברורות, אלא שתמיד אלו חלקי אמת, שתלויים ביכולתנו לראות את כולה. כמו התמונה של הקלף, בה ניראת דמות לבושה בגלימה בצבע תכלת , על ראשה כתר, משני צדדיה עמוד אחד שחור ואחד לבן בידיה נייר מגולגל עם המילה: תורה, לרגליה צורת סהר ומאחוריה מסך עם פרחים או רימונים. זה גלוי מובן וניתן לתיאור. אלו מושגים שמוכרים ונתפסים.
מאחורי המסך לא ידוע מה נמצא, אבל, משהו נמצא שם שכן, אם לא היה, לא היה צורך להסתיר אותו עם מסך. מה נמצא מאחורי המסך? משהו, שאינו ניתן להגדרה או תיאור בכלים שאנחנו רגילים להגדיר ולתאר.
הכוהנת מסמלת את ההסתר של מה שאנחנו לא רואים ואת הגלוי של מה שאנחנו רואים. המסך של הכוהנת, הוא הסתרה של מה שאיננו בשלים לראות.
אחד הרמזים שאנחנו יכולים לשאוב מהנראה לעין, הוא הרעיון שאנחנו תופסים את המציאות כעולם של ניגודים. עולם של טוב ורע, של חושך ואור, של כן ולא, כשרוב הזמן, אנחנו מודעים לאחד מהניגודים וזה, לסירוגין. אנחנו נמצאים רוב חיינו בתהליכים שאנחנו נוקטים כלפיהם עמדה, זה טוב, זה רע, זה יפה, זה מכוער, זה שחור וזה לבן. אנחנו משתמשים בכלים שיש לנו כדי לקבוע עמדה, אם טוב לי ונעים לי, זה טוב, אם רע לי ולא נוח לי, זה רע וכו'. הרצונות הצרכים והדחפים מסתננים אל דפוסי חשיבה שמגדירה.
הכוהנת משקפת לנו את מה שאנחנו רואים ויודעים ומסתירה מפנינו את מה שלא ידוע לנו ושאיננו רואים.
הכוהנת, מסמלת את יידע החיים, התהליכים, המחזורים, היא מסמלת את סוד היצירה, סוד הגלום בתהליכים השונים שמייצרים את החיים, את ההתחלות והסופים, סוד הניגודים וארגון התופעות.
בגישה המטפיזית, היא מסמלת את סוד הגלגולים, את השביל המקשר בין הנשמה הנצחית לחיים עצמם, ולתופעות החיים ומגמתם.
היא מתגלה בתוצאות אבל לא במניעים שהניעו משהו להתגלם ולבוא לביטוי.
אלו, נסתרים ואינם נגישים אלא, בדרכים של התכנסות פנימה , אל עולם הרגש הדמיון והאינטואיציה. אל עולם הנפש והרוח.
עולם זה, מצויד במגננות שמטרתן למנוע הצפה שההיגיון, וצורת תפיסת המציאות שלנו , שהוא הכלי העיקרי בו אנחנו חווים את המציאות, לא יוכל להכיל , הכניסה לעולם זה, צריכה להיעשות בנגיעות רכות, ללא לחץ ובמידה הנכונה שתואמת את המצב הנפשי רגשי שלנו.
עולם זה, משחרר מידע דרך חלומות, הבזקי אינטואיציה ודמיון, דרך סמלים ומטאפורות.
כל עוד אנו לכודים בתפיסות מקובעות, עולם זה אינו נגיש עבורנו.
כשהקלף הזה מופיע בפריסת הקלפים, הוא מרמז על משהו לא ידוע נגיש או ברור.
במידה והקלף מופיע בפריסה במיקום ראשוני או כמסיים או מסכם, אפשר לפרש זאת כפריסה שתוכנה אינו נגיש או ברור ולכן אין טעם לתת לו פירוש, או, שזה מצב שעדיין לא הבשיל כדיי לדעת או להבין את מהותו.
יחד עם זה, הוא יכול לרמז על כך שפרשנותה של הפרישה יכולה להתגלות על ידיי התחברות לאינטואיציה והקשבה למה שעולה בהבזקי מידע שיש לחברו לאמירה כל שהיא שמהותה אינה בתחום ההיגיון או מושגים של כן ולא, אלא מתארת משהו סמלי ומופשט.
.jpg)


אני מוכרח להודות שהמושג הראשון שעלה תוך כדי קריאת המאמר הוא סימן מזל דגים שכן סימן מזל זה עוסק באינטואיציות והקשבה, בהתחברות למכלול רחב ובעיקר - עלום מעין המציאות הקונקרטית שלנו, עולם הדימיון, ועולם בו תפיסת המציאות של הניגודים מתפרקת לגרמים ובמידה רבה לא נגיש לנו.
השבמחקעד כמה שאני זוכר הכוהנת מייצגת את הירח האסטרולוגי ומה הפלא אם כך, ירח/סרטן ודגים מתפקדים כמאגרים בלתי נגמרים של תת מודע, רגש, הסתתרות,נסתרות, מאחורי הקלעים.
ובשניהם תכונת ההגדרה המוצקה לוטה בעירפול מה. הסרטן/ ירח מפאת חשדנותו והצורך במוגנות והדגים מפאת הצורך למוסס כל הגדרה של מציאות כפי שהיא מתבטאת בעולם החומר כהכנה לטראנספורמציה למודעות גבוהה יותר.
האם נכון בעינייך לראות את הכוהנת כמייצגת גם של עולם סימן מזל הדגים ?
ואפילו של העקרב ??? שכן אף הוא עוסק בענייני הרגש/נפש/תת מודע/ עומקים נסתרים. ???
אני יכולה להבין מה הוביל אותך לחשוב ולקשר בין התוכן של הקלף לבין מזל דגים, אבל, קלף הכוהנת , אינו משויך למזל אלא לכוכב, לירח.
השבמחקאז נכון, שהירח הוא השליט של מזל סרטן ונכון, שסרטן הוא מסדרת מזלות המים, שבעיקרון, יש להם הרבה מהמשותף, כמו עולם הדמיון הרגש הלא מודע ומסתוריות, אבל, יחד עם זה, יש שוני רב בניהם ולא אכנס לזה כאן ועכשיו.
קלף הכוהנת, כפי שנאמר, משויך לירח, וככזה, הוא אינו עוסק בתהליכי טראנספורמאציה או המסת המציאות, לא רק זה, אלא שתפיסת המציאות בחלקה נובעת ממה שנאגר במצבורי הידע של הירח, ויש למצבורים אלו פנים רבות ושונות, במיוחד כשמתייחסים לנושא מהפן האסטרולוגי.
בניסיון לסכם את הנושא הזה, הכוהנת היא תא המטען של זיכרון ידע וחוקי החיים, והיא מסמלת מאגרי נתונים וידע כה רבים, שהנפש, מתנהלת איתם בכלים של מנגנוני הגנה והדחקה, ומבטאת אותם על ידי תגובות אינסטינקטיביות.
באסטרולוגיה, אנחנו מתייחסים לירח על פי סימן המזל בו הוא נמצא, בטארוט, הספור בנוי קצת אחרת, כלומר, הכלי הוא שונה, וההתייחסות והפרשנות של הקלף תבוא לביטוי בתוך פריסה שמכילה קלפים כאלו ואחרים.